Copywriting je poměrně těžké odvětví, ale pokud znáte několik zásadních pravidel a umíte napsat kloudnou větu, copywriterem se můžete stát. Ostatně i jako marketingový specialista byste v sobě trochu toho „copy střeva” měli mít. Vždyť i do PPC reklam musíte vytvořit prodejní texty, které tvoří a formují vaši prodejní kampaň. Aby však reklama nebyla zamítnutá právě kvůli špatným textům, seznamte se s publikačními pravidly.
Vykřičník do titulku nepatří
Není tajemstvím, že publikačních pravidel je celá spousta. A liší se například dle toho, kde reklamu vlastně publikujete. Zatímco reklama na Googlu bude mít trochu jiné zásady, co se textové stránky týče, u Skliku to bude také trochu odlišné.
Obecně však platí, že vykřičník by měl být použitý například pouze jednou, do titulků však vůbec nepatří. V textu by vykřičníky neměly být používány ani dvakrát za sebou, to platí i v případě otazníků. Zakázáno je také zvýrazňování kapitálek pomocí pomocných znaků, jakými jsou například také hvězdičky.
Text jako takový by měl být napsán spisovně, bez vulgárních výrazů, kvůli kterým by ostatně mohl být také zamítnut. Nabídka musí být pravdivá a cena v textu musí odpovídat té, která je uvedená na webu (a ostatně cena musí být na webu řádně viditelná).
Shodná doména
Pozor si také dejte na doménu, kterou máte obsaženou na webu. URL musí být viditelná a shodná s cílovou URL, na kterou se uživatel dostane po kliknutí na reklamu a po jejím přesměrování. Viditelné domény je možné doplnit prakticky o cokoliv, ovšem cílově musí odpovídat. Velmi často dochází k opaku, kvůli kterému se následně reklama jako celek zamítne.
Uváděnou URL adresu si raději vždy kontrolujte. Pokud bude reklama nefunkční, může mít proti ní sám vyhledávač jisté výhrady.